L’e-TRAM 2.0 és la plataforma de tramitació electrònica impulsada per l’AOC, que utilitzen la majoria d’ajuntaments, consells comarcals, diputacions i altres organismes públics de Catalunya.

Aquesta solució permet la tramitació electrònica amb l’administració durant les 24 hores del dia i tot l’any sense que la ciutadania o les empreses s’hagin de desplaçar a les oficines físiques de l’entitat.

Actualment, gairebé un miler d’organismes disposen de la solució als seus portals web on destaquen les següents funcionalitats:

  • Tot es pot fer des del mòbil mitjançant webs responsives i accessibles, amb un alt nivell d’usabilitat.
  • Les pantalles són senzilles (dissenyades com a “mobile first”) on la tramitació és més ràpida i s'ha aplicat el principi de minimització de dades
  • Destaca especialment la nova carpeta ciutadana ("El meu Espai"), molt àgil per a veure tots els teus tràmits, notificacions…

 

 

Figura 1: Imatge del catàleg de tràmits des d’un ordinador i des d’un mòbil

 

Així doncs e-TRAM:

  • Ajuda a estalviar temps i diners. Es redueix el temps de resolució dels procediments i pots enviar les teves sol·licituds les 24 hores del dia, tots els dies de l’any.
  • Inclou un catàleg de tràmits i funcionalitats ampli.
  • És un servei segur (ja que utilitza diferents tipus d’autenticació com idCAT, idCAT mòbil, DNI-e, etc.).
  • Tot tràmit té un registre d’entrada a l’organisme on tramites, amb el seu número de registre, data i hora i detall de la documentació aportada.
  • En qualsevol moment pots consultar l’estat del teu tràmit (a través de “El meu Espai”).

 

Et podria interessar: