L’e-TRAM 2.0 és la plataforma de tramitació electrònica impulsada per l’AOC, que utilitzen la majoria d’ajuntaments, consells comarcals, diputacions i altres organismes públics de Catalunya.
Aquesta solució permet la tramitació electrònica amb l’administració durant les 24 hores del dia i tot l’any sense que la ciutadania o les empreses s’hagin de desplaçar a les oficines físiques de l’entitat.
Actualment, gairebé un miler d’organismes disposen de la solució als seus portals web on destaquen les següents funcionalitats:
- Tot es pot fer des del mòbil mitjançant webs responsives i accessibles, amb un alt nivell d’usabilitat.
- Les pantalles són senzilles (dissenyades com a “mobile first”) on la tramitació és més ràpida i s'ha aplicat el principi de minimització de dades
- Destaca especialment la nova carpeta ciutadana ("El meu Espai"), molt àgil per a veure tots els teus tràmits, notificacions…
Figura 1: Imatge del catàleg de tràmits des d’un ordinador i des d’un mòbil
Així doncs e-TRAM:
- Ajuda a estalviar temps i diners. Es redueix el temps de resolució dels procediments i pots enviar les teves sol·licituds les 24 hores del dia, tots els dies de l’any.
- Inclou un catàleg de tràmits i funcionalitats ampli.
- És un servei segur (ja que utilitza diferents tipus d’autenticació com idCAT, idCAT mòbil, DNI-e, etc.).
- Tot tràmit té un registre d’entrada a l’organisme on tramites, amb el seu número de registre, data i hora i detall de la documentació aportada.
- En qualsevol moment pots consultar l’estat del teu tràmit (a través de “El meu Espai”).