Un cop seleccionat el tràmit del catàleg i llegit el descriptiu, abans d’iniciar la tramitació és recomana tenir preparada la documentació que s'hagi d’aportar en algun format digital (preferiblement PDF).

Recorda posar un nom d’identificació als documents per facilitar la feina al personal de l’ens (per exemple: sol·licitud, annex 1...).

 En qualsevol cas, quan vulguis tramitar des de la fitxa del tràmit, inicia el tràmit clicant botó “Comença”:

 

Figura 1: Imatge del botó d’inici de tramitació

 

Si el tràmit requereix autenticació (la gran majoria és així), apareixerà la següent pantalla on podràs seleccionar el mètode d’autenticació.

 

 

Figura 2: Imatge dels diferents sistemes d’autenticació

 

Si necessites informació sobre l'autenticació pots consultar el detall sobre l’ús de IdCat Mobil així com de la solució Valid que utilitzem al servei e-TRAM.

Un cop autenticat, t'apareixerà el formulari de tramitació seleccionat, que hauràs d’emplenar. Caldrà que vagis passant les diferents pantalles fins a tramitar com en aquest exemple d’una instància per l’Ajuntament d’Alella.

 

Figura 3: Imatge de la pantalla principal d’un tràmit, en aquest cas una instància genèrica

 

Recorda que també podràs (entre altres aspectes):

  • afegir documentació adjunta
  • seleccionar si actues amb representació
  • decidir si vols seleccionar la notificació postal o electrònica

Finalment arribaràs a una pantalla resum de dades que caldrà que verifiquis abans de continuar.

 

Figura 4: Imatge de la pantalla resum d’un tràmit, en aquest cas una instància genèrica

 

Fixa't en el botó que inicia la tramitació:

 

Figura 5: Imatge de comprovació i validació de les dades contingudes al formulari

 

Veuràs que apareix que s’està generant el rebut i que s’està enviant a signatura el document. 

Figura 5: Imatge de la pantalla final del tràmit

 

En paral·lel també rebràs un correu amb el rebut i un SMS al mòbil amb el resum del tràmit. Així mateix, el sol·licitant del tràmit sempre podrà entrar a “El meu espai” i veure’l.

 Qualsevol tràmit inclou un numero de registre, una data i hora, i un seguit d’adjunts. De manera que es compleixen tots els requeriment de la llei de procediment administratiu, tindràs total garantia.

 

Figura 6: Imatge de l’accés a la descàrrega del rebut generat en enviar el tràmit

Et podria interessar: